2011. december 17., szombat

Pesto di Cavallo

Mikor tavaly augusztusban megérkeztem gyakran rácsodálkoztam, hogy mi a frász lehet az a nyers hús, amit olyan jóízűen falatoznak az olaszok, ráadásul augusztusban. Nyers húst. Hát nem igazán volt bizalomgerjesztő. Legalábbis nekem. Aztán telt múlt az idő, rekrutáltam magamnak egy olaszt és kiderült, hogy az ló. Mármint ami maradt belőle. Huh. Lóhús. Otthon ettem egyszer-kétszer lókolbászt de mivel ló-barát vagyok a lelkiismeretem elég rosszul viselte. Dilemmába estem, mert hát ugye hitvallásom az, hogy minden új dolgot (hacsak nem teljesen gyomorforgató) ki KELL próbálni! Gyűjtögettem a bátorságomat és egy tavaszi napon rendeltünk egyet a sarki törzshelyünkön. Ketten egyet. Biztos ami biztos rendeltünk mást is, ami tuti ehető. A lóhús zseniális. Bocsánatot kérek minden lóbaráttól, azoktól, akik csak csirkehúst hajlandóak enni, de szinte azt kell mondanom, hibát követnek el ha nem kóstolják meg. Tudom, a nyers hús is sokkolóan hat, de higgyétek el érdemes túllépni a saját magunk által kreált szabályokon és kipróbálni valami újat. Persze csak úgy érdemes, ha  adunk esélyt magunknak és nem úgy vesszük a szánkba az ismeretlen falatot, hogy fúj, ez biztos pocsék lesz.


És akkor a recept:


Hozzávalók:

4 személy részére
  • 600 gr darált lóhús
  • bors
  • olivaolaj
  • citrom  vagy balzsamecet
  • ruccola


Elkészítés:
  1. A húst megsózzuk és villával kicsit megdolgozzuk
  2. Egy kis tálba olajat és borsot teszünk, majd kikenjük vele a tálat. Ezzel formázzuk majd a húskupacokat és az olaj miatt nem fog a tálba ragadni a húspogácsa.
  3. A húst egyenlően elosztjuk, majd a formával tányérokra borítjuk.
  4. Rukkolával és citromgerezddel, vagy citrom helyett balzsamecettel tálaljuk.
  5. A tetejére még egy kis olajat locsolunk és meghintjük borssal.
Tippek:
  • Kicsit puccosnak tűnhet, de hiszek a salátacentrifuga (vagy akárhogy is hívják) erejében. Mivel lerázza a vizet a salátáról, sokkal ízletesebbnek tűnik.

Ha csupán előételnek szánjuk, akkor természetesen kevesebb is elég a húsból.


Aki kedvet kapott a lóhúshoz, annak ajánlom a lohus.lap.hu oldalt. Még Gordon Ramsay szerint is kellene lóhúst enni: cikk a The Telegraph-ban.


nyomtatható verzió


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...