2012. április 27., péntek

Az olasz reggeli 10 pontja

Az Olaszok étkezési szokásai merőben eltérnek a mieinktől, vagy legalábbis attól amit én eddig megismertem. Ez alól a reggeli sem kivétel, pedig a reggeli nem egy komplex dolog; gondolná az ember.
Pirítós, sajt, szalámi, rántotta, vajas-kenyér, kifli és kefir (bár ez amióta itt vagyok nem jellemző) és hasonlók. Eszem mindezt nagy komótosan. Nem szeretek (semmikor) rohanva enni. Édeset csak nagyon ritkán. Sőt legtöbbször kínzásnak érezném ha valami cukrosat kellene magamhoz vennem reggeli gyanánt. Az olaszok pont fordítva csinálják. Náluk az a normális, ha még csukott szemmel megiszik az ember egy feketét, majd ezután munkába menet útba ejtenek egy bárt ahol isznak egy kapucsínót vagy kávét és esznek mellé egy croissant. Vagy más egyéb édes péksüteményt. Persze rohanva, mert ugye a kávé tűzforrón a legjobb.
Amikor otthon nincs időm enni és az irodai kávézóban ejtem meg a reggelit, az Olaszok forgatják a szemeiket, hogy hogy birok sonkás focacciat enni reggelire. És ha ezzel nem vertem volna még ki a biztosítékot, akkor a skandalum sós reggelim mellé rendelt kapucsínó biztosan megteszi a kellő hatást. Nem baj, engem nem zavar, én így szeretem.
www.trattoriadamartina.com


Ha valaki azonban nem akar kitűnni az olaszok közül, akannak bizonyos szabályokat szem előtt kell tartania!


10 dolog, hogy a reggeli ne buktasson le minket

Amit semmiképp sem szabad:
1) bármi sóssal sokkolni a környezetet
2) ülve, komótosan eszegetni
3) kávénkat hosszan kevergetni
4) 11:00 után (ha netán későire sikeredett a reggeli felkelés) kapucsínót rendelni
5) ha netán mégis sonkás zsömlét kértünk, akkor a mellé bármilyen tejes italt (tejeskávé és társai) inni

Amit szabad/kell:
6) amit szinte kötelező: kávézni (persze csak a "sós nem párosítható tejes-kávéval" szabály betartásával)! 
7) a pultnál állva felhörpinteni a kávénkat
8) gyümölcslevet inni
9) croissant és egyéb édes péksüteményt enni, lehetőleg extra adag Nutellával
10) újságot olvasni
www.pandistelle.it
Mulino Bianco


Ha netán valaki nem tudna túllépni a rántottán, annak néhány variáció lehetséges olasz reggelihez:
brioche - briós
cornetto (croissant) – üres, krémes, csokis, nutellás, lekváros, teljes kiőrlésű, mézes...
bombolino - a német típusú fánk pindurka változata vanília-krémmel vagy Nutellával. Nem is baj, hogy iciri piciri, mert a Nutellás változat igen gyilkos (fenséges) kombináció.
biscotti - vagyis keksz, bármilyen. A Mulino Bianco egész kimerítő választékkal rendelkezik.
Flauti - Mulino Bianco

Pan di stelle - jellegzetes csillagos kakaós keksz.
Flauti - nem reggelire ugyan, de nekem ez a kedvencem.


Egy kis àttekintés a Mulino Bianco kínálatából:



A keksz képek jobb minőségben, egyenként itt találhatók.

"Friss hírek": A legújabb Mulino Bianco reklámokban Antonio Banderas szerepel. A flauti reklámja ezen a linken található.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

ShareThis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...